woensdag 3 februari 2010

Chatten & Twitteren

Chatten met collega's kan zo zijn voordeel hebben (zeker in grote bedrijven waar veel aan thuiswerk wordt gedaan, zoals in mijn vorige job). In een werkomgeving als een een bibliotheek daarentegen zie ik niet veel voordelen. Het is leuk om wat te dollen en te zeveren via chat, maar echt efficiënt lijkt het me niet. Mailen, de ouderwetse telefoon gebruiken of even het bureau van een collega binnenspringen lijken me nog het efficiëntst.
Chatten tussen Bib en gebruiker lijken me al helemaal niet echt iets waar noch de Bib noch de gebruiker vragende partij voor is.
Zelf was ik een fervente MSN'er, maar eerlijkheidshalve vind ik het nu -en schiet me niet af- tijdverspilling (wellicht had ik vroeger meer tijd dan nu).

Wat Twitter betreft, zie ik het voordeel voor een bibliotheek wel (vgl met facebook en blog), het is weeral een extra vorm van communicatie en promotie, maar zelf vind ik én én én wat te veel van het goede... (en als ik moet kiezen, dan laat ik twitter graag aan mij voorbij gaan).

1 opmerking:

  1. Tja, het lijkt wel of iedereen minder tijd heeft dan vroeger, hoewel de statistieken iets anders zeggen. Groetjes, Eva

    BeantwoordenVerwijderen