zondag 31 januari 2010

Delicious


De naam "delicious" klinkt veelbelovend, maar eens op de site zelf, valt vooral de lay-out me toch wat tegen. Het gebruiksgemak is dan wel weer goed, hoewel de berichten van sommige mede cursisten hierover niet echt hoopgevend waren , is het me wonderwel snel gelukt om enkele sites toe te voegen, te taggen en een bescheiden netwerk aan te maken. In eerste instantie heb ik vnl. mijn eigen favoriete websites toegevoegd (het gaat om de oefening nietwaar?).


Het nut van social bookmarking zie ik niet onmiddellijk, ik denk dat het beter is een goed uitgewerkte startpagina als bijv. symbaloo in te stellen waar je nog eenvoudiger een overzicht krijgt van voor jou interessante sites.


Het sociale aspect zou een voordeel zijn? Ik zie het niet ...
Voor hen die het interesseert, mijn Delicious-account = http://delicious.com/goedeleverstraeten


1 opmerking:

  1. Ik zie Delicious als een uitgebreide bibliografie, een naslagwerk, momenteel 255 bookmarks, dat zou veel te veel zijn om (op een overzichtelijke manier) in Symbaloo bij te houden. Bovendien vind ik het makkelijk kunnen doorsturen van interessante links naar anderen een belangrijk pluspunt van Delicious.
    Maar 't is natuurlijk allemaal afhankelijk van wat je wil doen.

    BeantwoordenVerwijderen